سفر و سفرنامه

نمایش و معرفی بهترین و جذاب ترین محل های ایران برای سفر

سفر و سفرنامه

نمایش و معرفی بهترین و جذاب ترین محل های ایران برای سفر

طراحی سایت بدون دانش فنی

طراحی سایت بدون دانش فنی

شاید در ابتدا گفته شود که مگر می توان یک سایت طراحی کرد و هیچ دانش برنامه نویسی هم نداشت؟ جواب به این سئوال خیلی ساده و یک کلمه است.

 بله

امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در عرصه برنامه نویسی شده است می توان یک همچین کارهایی انجام داد. بسیاری از توسعه دهندگان وب توانسته اند با برنامه نویسی های بسیار پیشرفته اقدام به تولید cms ها و سایت ساز هایی کنند که شما به راحتی و با فقط کشیدن و رها کردن (درگ اند دراپ)  ماژولها و امکانات مختلف، سایت خود را طراحی و بسازید.

پس یعنی برای طراحی یک سایت و حتی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فقط احتیاج است که شما بلد باشید با موس کار کرده و  سواد خواندن و نوشتن داشته باشید و همچنین نیازمند به تهیه یک سایت ساز آنلاین و فروشگاه ساز آنلاین هستید.

حال این سئوال پیش می آید که این سایت ساز و فروشگاه سازهای آنلاین چی هستند و چه کارهایی انجام می دهند.

بسیاری از امکاناتی که در سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد بصورت مشترک می باشند پس می توان یک سیستمی طراحی کرد که تمامی این اشتراکات را داشته باشد و فقط کاربر هر وقت هر کدام از این بخش ها را احتیاج داشت از آن استفاده کند.

در سیستم آنلاین شما هر تغییری را که در سایت خود بدهید در همان لحظه در سایت اعمال شده و قابل مشاهده است از هر نقطه جهان.

هزینه های بسیار پایین و حتی رایگان برای طراحی سایت در این سیستم ها استفاده می شود.

شما به راحتی می توانید فقط با چند کلیک کل قالب خود را به راحتی تغییر داده بدون اینکه هیچ مشکلی برای اطلاعات شما ایجاد شود.

یادگیری راحت و کنترل پنل ساده که شمارا قادر می سازد تا تمامی سایت خود را به راحتی و هیچگونه مشکلی درست و ویرایش نمایید.

منبع : سایت ساز کاج

روش های تبلیغات مجازی

روش های تبلیغات مجازی

 

در دنیای امروز که دنیای ارتباطات لقب گرفته است، برای موفقیت در کار و پیشه خود احتیاج بسیار زیادی به تبلیغات بوجود آمده بطوری که اگر شما بهترین محصول تمام جهان را هم داشته باشید، اگر در حوزه تبلیغات وارد نشوید آن محصول برای شما پشیزی ارزش و سودآوری نخواهد داشت.

ارزش تبلیغات برهیچ کس پوشیده نیست اما با اینکه تمامی کسبه از هر صنف با تمام وجود به اهمیت تبلیغات در حیطه کاری خود واقف هستند ولی با اینحال کمتر تمایل به انجام تبلیغات درست را دارند.

در سالهای گذشته افراد متخصص در زمینه های مالی و تبلیغاتی اعلام می کردند که شما باید 70% دارایی خود را (فروش خود را) برای تبلیغات هزینه نمایید. ولی در یکی دو سال اخیر با توجه به تغییرات اساسی سبک زندگی مردم، این مبلغ از نظر کارشناسان به 90% رسیده است و ما سعی می کنیم در این مقاله دلایل و روشهای درست تبلیغات را به شما نشان بدهیم.

روش های تبلیغات:

به طور کلی دو روش اصلی برای تبلیغات وجود دارد. 1: محیطی 2: مجازی

در روش محیطی شما با استفاده از تراکت، کارت ویزیت، بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی کسب و کار خود را به مردم معرفی می نمایید. منتها این روشها دیگر در حال منسوخ شدن هستند که در ذیل به آنها اشاره می نماییم.

یکی از مهمترین اشکالات این نوع تبلیغات عدم نمایش و معرفی کسب و کار به افرادی است که واقعا به آن احتیاج دارند، یعنی شما نمی توانید تعیین کنید که چه اقشاری با چه میزان سواد یا سن یا مدرک تحصیلی تبلیغات شمارا ببینند و این یک مشکل بسیار بزرگ است چون برای شما واقعا مهم نیست افرادی که هیچ ربطی به کسب و کارتان ندارند از وجود کسب و کار شما با خبر بشوند مثلا اگر شما در زمینه ساخت موتورهای خاص الکتریکی فعالیت می کنید هیچ احتیاجی نیست که بچه های مدرسه ای و یا خانم های خانه دار شاهد تبلیغات شما باشند و الی آخر.

دومین دلیل قیمت بسیار بالای اینگونه تبلیغات است. درست است که شما میتوانید با 20 هزار تومان برای خود 1000 عدد تراکت درست کنید ولی آیا تمامی این تراکت ها به دست افراد می رسند؟ و یا افراد عادی به تراکت شما اصلا اهمیتی می دهند؟ عموم تراکت ها توسط مردم دور ریخته می شوند و یا اصلا برای مردم مهم نیستند پس از هزار تراکت نهایتا فقط 50 تا از آنها توسط  افراد دیده می شوند که برای این تعداد مبلغ خیلی زیاد است.

پس تکلیف چیست؟

بهترین راه تبلیغات متمرکز و هدفمند تبلیغات دیجیتالی است ولی منظور از این تبلیغات چیست؟

1: استفاده از بانک شماره موبایل اطلاعات مشاغل جهت ارسال پیامک تبلیغاتی

شما با استفاده از این امکان و ارسال پیامک (sms) های تبلیغاتی می توانید دقیقا تعیین کنید که تبلیغ شما به دست چه کسانی برسد.

2: استفاده از سایت

شما با ساختن یک سایت برای کسب و کار خود، حال میخواهد سایت حرفه ای باشد یا با استفاده از سایت ساز ها برای خود سایت داشته باشید و یا همینجور شما طراحی فروشگاه اینترنتی انجام داده باشید و یا هرنوع سایت و وبلاگی که داشته باشید می توانید با بهینه سازی آن و در نهایت سئو سایت خود به موتورهای جستجو این امکان را بدهید تا سایت شما با کلمات کلیدی که برای کسب و کار خود تعریف کرده اید در صفحه اول و بالاترین نتیجه نشان داده شود تا تمام کسانی که به کسب و کار شما نیاز دارند فقط با سرچ کردن اسم شما و یا کلمات کلیدی شما بتوانند شما را پیدا نمایند.

3: تبلیغات اینترنتی

شما با استفاده از اینترنت و بستر بینهایت مستعد آن می توانید کسب و کار خود را رونق دهید، این روش درست است که هزینه بردار است اما با توجه به اینکه در حال حاظر بازدید کننده های اینترنت از تلویزیون بیشتر شده است شما با یک هزینه میتوانید تبلیغ خود را به بیش از چند میلیون آدم که آشنایی با اینترنت و کامپیوتر دارند نشان دهید و حتی می توانید این تبلیغ را نیز هدفمند انجام دهید مثلا اگر شما در زمینه لباس زنانه فعالیت دارید می توانید تبلیغ خود را به سایتهای معتبری چون آپارات داده و ذکر کنید که در قبل از نمایش فیلمهایی که در دسته بندی زنانه قرار دارند نشان داده شود.

امید است این مقاله و دیگر مقالات ما به درد شما خورده و باعث افزایش کارایی کسب و کار شما بشود و  ما را در ادامه این راه همراهی نمایید.

منبع:  بانک مشاغل موبایل ماهان

هنر ایرانی و هنر در جهان

هنر ایرانی و هنر در جهان

 

دنیای هنر دنیای پر رمز و راز و مملو از پیچیدگی ها و کمی وهم آلود است و در مقابل دنیای هنر پر از زیبایی و سادگی و نشاط و روح افزایی بر زندگیست.

هرچیزی که انسان را به فکر بیاندازد هنر است.

نقاشیهای روی دیوار غارها در عصر انسان های اولیه یا نقاشیهای داخل اهرام و رسم خط ها و شکل های عجیب در صحرا یا سنگ تراشی هایی که قدمت آنها به 17 هزار سال پیش میرسند تا نقاشیهای داوینچی و مجسمه های میکل آنژ تا نمایشهای شکسپیر و فیلمهای چاپلین و هیچکاک و میلیونها مثال دیگر نشان از پیشرفت هنر براساس افزایش درک و شعور مخاطب و یا بهتر بگوییم تمامی انسانها می باشد.

در دوران غار نشینی، اشکالی که با زغال در دیواره یا سقف غارها کشیده شده بود طبق نظر کارشناسان جهت ارتباط با دیگر افراد حاظر در آن محل یا داشتن امید به گرفتن آن شکار و حتی عبادت نیز بوده است.

در دوران یونانی ها با استفاده از داستانها و قصه ها مردم درصدد القای هنر به خدایان باستان و با رسم و ساختن هنر انگیزه و ارادت خود را به آن خدایان نشان می دادند.

بعد از این دوران ما به دوران مصریان می رسیم که با اعتقاد به زندگی دیگر پس از مرگف سعی می کردند تا با دفن وسایل ضروری و زینتی و همچنین نقاشی های معنادار بر دیواره های گورها فرد متوفا را با تجهیزات کامل به دنیای دیگر بدرقه کنند.

در دوران رمی ها هنر با تکنولوژی مخلوط و آثار شگرف و بینظیری از هر نظر خلق گردید.

در دوران رنسانس هنر دیگر مخصوص خدایان نبود و از آن حتی برای اعتراض به حکومت نیز استفاده می شد.

بهد از پیدایش سینما و ظهور تکنولوژی های جدید هنر با تغییر ماهیت بیشتر به نشان دادن مشکلات یا زیبایی های طبیعت و جهان روی آورد و در این میان فرق بین هنرها و شاخه های آنها با ادغام انواع هنر در هم دیگر مرز های هنر بی معنی گشت.

در دنیای امروز واقعا تشخیص هنر به معنای ابتدایی آن کاملا از میان رفته و هر انسانی که بتواند با افکار خویش یک انسان دیگر را به فکر و اندیشه بیاندازد، میتوان گفت که دارد کار هنری انجام می دهد و می شود به آن فرد لقب هنرمند داد.

هنر در ایران و هنر ایرانی شاید قدیمی ترین شکل در تاریخ کل جهان است.

غر نوشته های جیرفت، آثار کشف شده ماقبل تاریخ، اولین فرش جهان با قدمت 11 هزار سال، اجساد مومیایی شده 9 هزار ساله، نوشته های مکتوب 7 هزار ساله، آثار بجا مانده از تخت جمشید و دیگر بناهای باستانی، هنر اسلامی، بناهای مذهبی، نقاشیهای کمال الملک، جواهر سازی، نمایشهای تخت حوضی و .....

برای هرکدام از این بخش ها میتوان هفته ها سخن گفت و هزاران صفحه نوشت.

ایران ما مهد هنر و تمدن جهانی بوده و هست.

در این میان سهم ما از ارائه این هنر به جهانیان چه مقدار بوده؟ در این روزگار که هرفردی یک هنرمند به حساب می آید آیا شما در جهت تعالی و بالابردن هنر این آب و خاک تلاشی داشته اید.

شاید بگویید که من هنر خاصی ندارم ولی این یک فکر باطل است. شاید ما نتوانیم مثل استادان بنام نقاشی، نقاشی کنیم و یا مانند اساتید خوشنویسی خوش خط بنویسیم و تابلوهای زیبا خلق کنیم ولی فقط هنر که به این دو شاخه ختم نمی گردد.

شاید شما بتوانید حتی با دوربین گوشی خو عکاسی کرده و زیبایی های ایران را به تمامی دنیا نشان دهید. و شاید صنعت گر بوده و می توانید با کنار هم قراردادن آهن و چوب و شکل دادن به آنها به اشاعه هنر مجسمه سازی کمک کنید.

در تمامی شهر های ما مردم به خلق آثار هنری از دیرباز مشغول بوده اند که نمونه های آن هارا می توان در صنایع دستی هر شهر و روستا پیدا کرد. این کار علاوه بر تولید هنر باعث رونق گردشگری و توریسم و همچنین درآمد زایی برای خود فرد تولید کننده و صاحب هنر نیز می شود.

هنر های ترسیمی مانند نگارگری و مینیاتور (البته قابل مقایسه با هم نیستند) از هنرهای بسیار عجیبی می باشد که یک هنرمند برای خلق یک اثر از آن ممکن است حتی 2 سال از زمان خود را سپری کرده و برای آن اثر چشم و سلامتی بدن خود را از دست بدهد.

بطور کلی هنر در ایران نه ابتدا داشته و نه انتها دارد و به قول معروف از ازل بوده و تا ابد ادامه دارد و هیچ فردی و قدرتی در هیچ بخش از تاریخ نتوانسته هنر را از ایرانی جماعت جدا کرده و یا هنر را از بین ببرد. هنر در گوشت و پوست ما ایرانی ها وجود دارد و هرفرد ایرانی درصورت باور داشتن به خود می تواند یک هنرمند جهانی شود یعنی ما در ایران 80 میلیون هنرمند در سطح جهان داریم.

دوستان عزیز خودتان را دست کم نگیرید، شما می توانید در هر زمینه به یک هنرمند جهانی بدل شوید. فکر نکنید فقط باید در نقاشی یا موسیقی پیشرفت کنید. مثالهای بالا تعداد اندکی از بخش های هنری موجود در ایران بوده است که شما می توانید در آنها به عنوانی دست پیدا کنید.

سخن آخر اینکه صحبت از هنر و بخصوص هنر ایرانی در هیچ مقاله ای نمی گنجد و میتوان برای هنر ایرانی به قدمت تاریخ و زمان عمر زمین سخن پرانی کرد و در آخر هم حق مطلب را ادا نکرد.

پایان ...... منبع: پرتال کاج

 

سایت ساز ها و دلایل بوجود آمدن آن ها؟

سایت ساز ها و دلایل بوجود آمدن آن ها؟

قبل از صحبت در مورد سایت ساز بیاید کمی در مورد طراحی سایت صحبت کنیم و ببینم چه مشکلاتی برای طراحی سایت به صورت کلاسیک وجود دارد.

طراحی سایت امری بسیار پیچیده و تخصصی است و نفرات زیادی در قالب یک تیم، روی یک سایت کار می کنند تا بتوانند یک سایت را طراحی کنند مانند: برنامه نویس، گرافیست، شخصی که روی بانکهای اطلاعاتی کار می کند، شخصی که بر روی کد های css و html سایت کار می کند، مدیر پروژه و بسیاری افراد دیگر. استفاده از یک تیم کامل و با تخصص، هزینه تولید یک سایت را بسیار بالا می برد و همچین به علت های گوناگون زمان زیادی برای طراحی سایت باید صرف شود که این مسئله هم خود به خود باعث افزایش هزینه نهایی می شود.

در حال حاظر نیاز به داشتن سایت بسیار زیاد شده تا آنجا جا که بسیاری از افراد برای خود یک سایت شخصی دارند و رزومه خود را در آن قرار می دهند.

با توجه به نیاز جامعه و هزینه تولید سایت که هیچ گونه تناسبی با هم ندارند، مهندسین نرم افزار به این فکر افتادن که بیشتر قسمت های یک سایت بین همگی سایت های تولید شده مشترک باشد. بعد از بررسی های زیاد به این نتیجه رسیدند که می توان یک برنامه نوشت و از این مشترک ها استفاده کرده و فقط متن و اطلاعات برخی بخش ها برای هر سایت مجزا تغییر کند.

این اولین جرقه های تولید cms ها یا سایت ساز ها بود.

در کل دو گونه سایت ساز بوجود آمده است. سایت ساز های آنلاین و سایت سازهای آفلاین.

سایت ساز های آفلاین:

 به صورت نرم افزاری هستند، یعنی جهت استفاده از آنها باید  شکل ظاهری و اطلاعات خود را در این نرم افزار وارد کرده و سپس شکل تمام شده سایت را مشاهده و در صورت تایید، از آن یک خروجی بصورت صفحات html گرفته و در هاست آپلود شود.

این سایت سازها در زمان خودشان (چندین سال قبل) بسیار خوب و عالی بودند ولی در حال حاظر و کم کم بخاطر پیچیده تر و حرفه ای شدن سایت ها و امکانات بیشتری که کاربران احتیاج دارند این گونه سایت سازها از دور خارج و نقش آنها بسیار کمرنگ شده است و به جای آنها سایت ساز های آنلاین با امکانات بیشتر و تنوع زیاد شکل گرفته اند.

سایت ساز آنلاین:

اینگونه سایت ساز ها بصورت مستقیم بر روی هاست نصب شده، و دارای یک پنل مدیریت ادمین می باشند که ادمین سایت با استفاده از یوزرنیم و پسوورد خود وارد این بخش شده و اطلاعات سایت خود را بصورت آنلاین تغییر می دهد. بلاگها را می توان نمونه ای ساده از این گونه سایتها در نظر گرفت.

کم کم امکاناتی نظیر عضو گیری، فرم های آنلاین و ... به این سایتها اضافه گردید. مشکل اصلی اینگونه سایت سازها (بلاگی) شکل ظاهری یکسان این مدل سایتها است که تمامی آنها یک فرمت و یک قالب اصلی دارند و فقط رنگ بخشهای مختلف تغییر می کند مگر اینکه ادمین سایت، تخصصی در ضمیه ای css و html داشته باشد که بتواند تغییرات خود را اعمال در ظاهر سایت اعمال نماید.

با توجه به اینکه همه افراد از تخصص های پیچیده برنامه نویسی اطلاعی ندارند به همین دلیل متخصصان این زمینه با بررسی پیشنهادهای مردم به این نتیجه رسیدند که می توان با پیشرفت تکنولوژی های برنامه نویسی این مشکلات هم برطرف گردد، و برای اینگونه سایت سازها انواع قالب و تم طراحی در نظر گرفته شده که ادمین اصلی سایت بتواند با یک کلیک قالب خود را به راحتی تغییر دهد.

با استفاده از سایت سازها در حال حاظر غریب به 90 درصد افراد که احتیاج به سایت دارند می توانند در کمترین زمان و با حداقل بوجه و در بعضی حالات حتی رایگان، برای خود اقدام به طراحی سایت بکنند و سایتی براساس سلیقه خود داشته باشند.

در آینده نزدیک با توجه به رشد فضای مجازی و وجود اینترنت ارزان در دسترس عموم و همچنین همگیر شدن اسمارت فون ها و افزایش وب گردی توسط گوشی های هوشمند استفاده از سایت سازهای آنلاین به عنوان طراحی سایت بخش بزرگی از این بازار را دراختیار گرفته و همین امر موجب کاهش قیمت نهایی سایتها می شود.

پایان ...... منبع: پرتال کاج

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

 

با درود

در این مقاله سعی شده تا واژه رپورتاژ آگهی، معنا و اهمیت آن در سئو به اختصار توضیح داده شود.

واژه رپورتاژ آگهی (Ads reportage) از دو کلمه رپورتاژ به معنای گزارش دادن و آگهی به معنای شناساندن تشکیل شده است.

در زمان های گذشته سیستم پردازش و چک کردن متورهای جستجو و بخصوص متور جستجو گوگل بسیار ساده و بیشتر با تاکید برکلمات کلیدی بود، ولی درحال حاظر این سیستم بسیار دقیق و هوشمند شده بطوری که گوگل کاملا محتوای نوشتاری شما را رصد و آنالیز می کند. حال این مضوع چه ارتباطی به بحث ما دارد؟

رپورتاژ آگهی مانند یک مقاله است، یعنی باید همان خصوصیات مقاله را داشته باشد.

رپورتاژ آگهی باید توسط یک فرد متخصص مانند یک خبرنگار یا نویسنده نوشته شده باشد.

موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده اند و به همین دلیل مقالات تکراری را به راحتی تشخیص داده و برای آنها ارزشی قائل نیستند، به همین دلیل نویسنده رپورتاژ آگهی هم باید نوشته خودرا کاملا اختصاصی و بدون کپی برداری از جای خاصی نوشته باشد.

هر رپورتاژ آگهی باید صرفا در باره یک موضوع یا هدف خاصی باشد مثلا شما یک مقاله راجع به هواپیما می نویسید ولی در آن به موضوعات مختلفی مانند کابینت اشاره می کنید که این کار اشتباه است و این رپورتاژ دیگر ارزش خود را ندارد، درصورتی که شما می توانید همین مقاله را صرفا تخصصی درباره هواپیما بنویسید و به هیچ موضوع دیگری نیز اشاره ننمایید که این رپورتاژ دارای اهمیت بیشتری می باشد.

قراردادن لینک در رپورتاژ آگهی باید تابع قوائد خاصی باشد مثلا طبق صحبت بالا نباید در یک رپورتاژ چندین موضوع مختلف لینک داده باشد و تمرکز روز یک موضوع باشد.

محل قرار گیری لینک ها در رپورتاژ آگهی مهم می باشد و هرچه لینک ها در موقیعت بالاتری باشند دارای اهمیت بیشتری هستند.

اگر در رپورتاژ آگهی خود بتوانید یک لینک از یک سایت ارزشمند در همان زمینه رپورتاژ داشته باشید خیلی بهتر است.

در پایین مقاله توصیه می گردد حتما نام نویسنده و منبع آن گذاشته شود.

چگونه رپورتاژ آگهی خود را در سایتها ثبت نمایید؟

در حال حاظر سایتهای زیادی مانند خبرگزاری ها اقدام به ثبت رپورتاژ شما می کنند، ولی این کار با هزینه همراه است و شما با پرداخت هزینه توافقی می توانید رپورتاژ های خود را در اینگونه سایتها قرار دهید مانند ایسنا و تابناک و ....

این هزینه دربعضی از مواقع بسیار هنگفت و زیاد می باشد، پس به همین دلیل سایتهای مختلفی طراحی گردیده تا شما بتوانید در آنها رپورتاژ آگهی رایگان ثبت نمایید.

در پایان به شما توصیه می شود که هرگونه فکری را درباره دور زدن گوگل و دیگر موتورهای جستجو از سر بیرون کرده و با بهترین راه ممکن که همان قراردادن رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف می باشد رتبه سایت خود را ارتقا دهید.

پایان.

منبع: پرتال کاج