سفر و سفرنامه

نمایش و معرفی بهترین و جذاب ترین محل های ایران برای سفر

سفر و سفرنامه

نمایش و معرفی بهترین و جذاب ترین محل های ایران برای سفر

جزیره کوشک

جزیره کوشک

جزیره تفریحی کوشک پشت سد شهید عباسپور واقع شده است که یکی از بزرگترین سدهای استان خوزستان است و بر روی رودخانه کارون بنا شده است. طبیعت بکر و زیبا همراه با درختان و چمن زارهای پر از گل و گیاه و چشم اندازی از دریاچه اطراف سد، مجاورت با رودخانه کارون و رشته کوه زاگرس، همه و همه باعث جذب گردشگران زیاد به این مکان دل انگیز شده است.

طراحی و معماری شهری در فضای کوشک کاملا برنامه‌ریزی شده و مدرن پیاده شده است. مسیرهای رفت و آمد در این فضای کوچک به صورت کارآمد احداث شده‌‌اند و سعی شده است تا فضای سبز آن در روند بهبود و ساخت بافت شهری آسیب نبیند.

دیوارهای سنگی متعددی در گوشه به گوشه کوشک ساخته شده که فضاهای ناهم‌سطح را از هم جدا می‌کنند. همچنین پلکان‌های سنگی در این جزیره به وفور دیده می‌شود که فضاهای مختلف را به هم متصل می‌کنند.

امکانات موجوددر جزیره کوشک
برای استراحت و تفریح گردشگران ویلاهای زیبا و اماکن اقامتی خاصی در این منطقه ایجاد شده است. هر ویلا دارای یک محوطه فضای سبز اختصاصی به نسبت بزرگ با درختکاری و گل کاری بسیار زیبا است که در این محوطه باربیکیو و تاب و آلاچیق هم برای راحتی بیشتر مهمانان تعبیه شده است. این ویلاها ۱، ۲ و ۳ خوابه هستند.

همچنین زمین فوتبال، سالن غذاخوری، سالن ورزشی و سایر امکانات تفریحی هم در این جزیره ساخته شده است.

در سالن‌های چندمنظوره جزیره تفریحی کوشک دوچرخه‌سواری، مینی‌فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز و بسیاری تفریحات ورزشی قابل انجام دادن است. گردشگران همچنین در طبیعت زیبای این منطقه به دو و پیاده‌روی می‌روند و برخی دیگر هم به کوه‌نوردی و صخره‌نوردی در کوه‌های اطراف می‌پردازند.

دسترسی محلی جزیره کوشک
جزیره کوشک از توابع بخش آبژدان شهرستان اندیکا، در استان خوزستان است. برای رسیدن به این جزیره باید از جاده‌ی شهرستان مسجد سلیمان به سمت شهرستان اندیکا حرکت کرد. پس از رسیدن به اندیکا به سمت دریاچه سد شهید عباسپور رفت که جزیره‌ی کوشک در دل آن قرار دارد. از سد به سوی کوشک باید کمی قایق سواری کرد.
منبع: تفرج نامه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.